Jak wykorzystać czas wolny dla poprawy jakości snu?

Zdrowy sen jest niezwykle ważny dla każdego człowieka. To właśnie on wpływa na nasze samopoczucie oraz prawidłowe funkcjonowanie w ciągu dnia. Aby móc się prawidłowo wysypiać, to warto zadbać nie tylko o komfortowe miejsce do aktywnego wypoczynku, ale także stosować się do zasad higieny snu. A jaki nich można stosować w czasie wolnym?

5 sposobów na poprawę jakości snu

Niewysypianie się lub ciągłe budzenie w nocy znacząco przekłada się na nasze samopoczucie. Najlepszym sposobem na zadbanie o jakość naszego snu jest stosowanie się do zasad higieny snu. Oto 5 sposobów, które mogą nam w tym pomóc!

Sposób 1 – aktywność fizyczna

Bez wątpienia regularna aktywność fizyczna ma korzystny wpływ na jakość naszego snu. Wykonywanie takich prostych czynności, jak np. spacer czy joga, a także bardziej zaawansowanych, jak np. trening siłowy lub pływanie przyczynia się do lepszego dotlenienia organizmu, a także zmęczenia, przez co lepiej śpimy. Pamiętajmy również, aby unikać intensywnego wysiłku fizycznego tuż przed snem, gdyż może on przyczynić się do pobudzenia organizmu.

Sposób 2 – lekkostrawna kolacja

Dieta ma kluczowy wpływ na jakość oraz długość naszego wypoczynku. Jednak przede wszystkim liczy się to, co jemy na kolację. Dlaczego? Duży i tłusty posiłek będzie długo trawiony przez nasz układ pokarmowy, przez co nie będzie w stanie przejść w fazę relaksu i efektywnie wypocząć. Właśnie dlatego najlepiej na co dzień spożywać lekkostrawną kolację, tak mniej więcej na trzy godziny przed snem.

Sposób 3 – ograniczenie korzystania z telefonu przed snem

Urządzenia takie jak telefony, tablety, telewizory czy komputery emitują światło niebieskie, które może zakłócać prawidłowy proces zasypiania. Najlepiej zatem ograniczyć ich używanie tak mniej więcej na godzinę przed położeniem się spać. Jest to niezwykle ważne, gdyż światło niebieskie przyczynia się do hamowania wydzielania melatoniny (hormonu regulującego sen), co może obniżyć jakość naszego wypoczynku.

Sposób 4 – zrelaksowanie się

W czasie wolnym z pewnością możemy zadbać o to, aby zmniejszyć stres. Pomóc w tym mogą różnego rodzaju techniki relaksacyjne, takie jak medytacja, głębokie oddychanie czy relaksacja mięśniowa. W ten sposób możemy łagodzić napięcie oraz przygotować się do spokojnego snu.

Sposób 5 – ograniczenie kawy

Nie da się zaprzeczyć, że każdy z nas w ciągu dnia radzi sobie inaczej z brakiem energii. Najczęstszym rozwiązaniem jest wypicie kawy, która pobudzi nas do działania. Musimy jednak zdawać sobie sprawę z tego, że może ona również negatywnie wpłynąć na jakość naszego snu, a konkretnie utrudnić zasypianie. Wynika to z faktu, iż nasze ciało jest pobudzone. Zaleca się zatem, aby nie pić kawy mniej więcej 6 godzin przed położeniem się spać.

Komfortowe łóżko – czyli jakie?

Oczywiście podstawa efektywnego wypoczynku wyróżniającego się wysoką jakością jest komfortowe łóżko. Powinno ono składać z kilku podstawowych elementów, które znajdziemy w sklepie internetowym SleepingHouse. Zaliczyć do nich można odpowiednio dopasowany do potrzeb oraz preferencji użytkownika materac do spania. Dostępne są różne modele, w tym piankowe, sprężynowe czy hybrydowe. W trosce o dobro naszej planety w ofercie znajdują się także materace naturalne i materace ekologiczne. Nie zapominajmy również o innych akcesoriach sypialnianych, do których zalicza się przede wszystkim:

  • stelaż,
  • poduszka,
  • kołdra,
  • pościel,
  • prześcieradło.

Istnieje wiele sposobów na poprawę jakości snu. Wiele z nich możemy wykonywać w swoim czasie wolnym! Warto o tym pamiętać, gdyż zdrowy wypoczynek to lepszy, a także bardziej efektywny dzień!

Artykuł sponsorowany.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

14 − 12 =